Thursday, February 3, 2022

 Promo Makcikmanes



Alhamdulillah

Segala pujian bagi Allah

Ini adalah customer dari kedai shopee Makcikmanes. Saya terima chat dari beliau yang bertanya tentang dendeng Makcikmanes. Bagi customer ini, berbual di medium whatsup lebih selesa. Lalu saya berikan no whatsup saya untuk memudahkan urusan jual beli.

Maka termetrilah akad urusniaga saya jual dan saya beli.

Selepas itu saya mempelawanya menjadi kawan saya di mukabuku jika beliau sudi dan salam itu bersambut. Dalam perbualan di medium whatsup itu terbitlah pula kesyukuran atas kebesaran Illahi.

Beliau mengenali biras saya dan mengenali juga rakan sepejabat suami semasa suami bertugas di Pahang. Betapa kami merasa dekat dan teruja dgn cerita-cerita yang dibualkan hingga kami tersalah orang dalam teka teki perbualan itu.


Rasa makanan bagi saya subjektif. Tidak semua orang mempunyai citarasa yang sama. Sebelum ini saya suka guna ayat lazat, sedap dan lain-lain perkataan yang super wow. Sehinggalah saya mendengar membaca penulisan seorang sahabat tentang promosi menggunakan ayat-ayat power seolah-olah orang yang masak itu sangat hebat.

Tidak patuh syariah kata kawan saya. Sedap bagi awak belum tentu sedap bagi saya. Yang penting awak jangan terover ambil kuasa Tuhan. Ya Allah, sentap saya rasa. Cepat beristighfar kata kawan itu lagi. Sejak itu saya pahatkan dalam hati, nikmat sedap itu adalah milik Allah dan saya diberi pinjaman oleh Nya untuk memasak mengikut ilmu. Ilmu itu pun dari Allah.

Terima kasih kerana sudi beli dendeng Makcikmanes.

Bagi yang hendak merasa bolehlah singgah kedai https://shp.ee/fuaefnb

Syukur Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Sedekah

  Catatan Pengalaman Sedekah Mententeramkan Jiwa      Setahun yang lepas, saya melayani perasaan sedih menghadapi perkara sukar yang saya ha...